Menu Sluiten

Onze Geschiedenis

DynaGroup: Samen creëren we innovatieve oplossingen en zorgen we voor de ultieme klantbeleving

Dynafix: Ontzorgt in aftersales

Dynalogic: Meer dan bezorgen

Dynasure: 100% met zorg voor u onderweg

Dynalinq: Slimme IT-oplossingen die u vooruithelpen

Slider

Onze geschiedenis

Van het repareren van smartphones tot het aan huis bezorgen van paspoorten: Dynagroup ontzorgt u met slimme oplossingen. Onze organisatie bestaat uit vijf businessunits die elkaar aanvullen vanuit hun eigen specialisatie. We hebben tien vestigingen in de Benelux, waar dagelijks ruim 2000 betrokken medewerkers samenwerking om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen.

Met tien vestigingen verdeeld over de Benelux, is DynaGroup met haar diensten en slimme oplossingen een volwaardige ‘behind the scene supply chain partner’. Wat dat betekent? Dat onze organisatie bestaande uit vijf business units die elkaar aanvullen, ieder vanuit hun eigen specialisatie strong2gether samenwerken om de verwachtingen van onze klanten continu te overtreffen.  

Elke business unit is gespecialiseerd in diensten en oplossingen voor klanten uit bijvoorbeeld de financiële sector, de reis- en verzekeringswereld, de overheid, e-commerce en Telecom. De units vullen elkaar aan en samen staan ze garant voor totaaloplossingen die onze klanten volledig ontzorgen.

De circa 2000 medewerkers zijn gedreven en iedere dag in de weer om de verwachtingen van onze (eind)klanten te overtreffen. Bovendien zijn we voortdurend op zoek naar verbetering en vernieuwing. Bij DynaGroup gaan grip en groei hand in hand. We zijn dan ook trots op de door ons gewonnen awards: de Deloitte & ING Best Managed Company award, de Thuiswinkel Logistieke Innovatie award en maar liefst drie keer de Gouden FD Gazellen award.

Hoe anders was het in 1995, toen de kiem van DynaGroup werd gelegd. Graag nemen we u mee in ons verhaal.

2003: Dynafix

In 1995 werd een start-up opgericht die telecomapparatuur repareerde. Deze start-up wist zich al snel te onderscheiden van andere bedrijven. Naast reparaties bood het bedrijfje namelijk ook advies aan klanten over het verbeteren van hun producten. Wat resulteerde in een partnership met de klant en het  voorkomen van onnodige reparaties.

In 2003 veranderde de start-up in Dynafix, dat al jaren een Benelux marktleider is in after sales services. Wij repareren complexe consumentenelektronica die waardevol zijn voor de klant, zoals smartphones, tablets, hoorapparaten, koffiemachines en drones op een van onze reparatiecentra of op locatie bij de klant.

2007: Dynalogic

Het vervoer van defecte producten van en naar de klant ging niet snel genoeg voor Dynafix. Daarom besloten we in 2007 een eigen logistieke dienstverlener te starten: Dynalogic.

Als full-service bezorgspecialist en verlengstuk van succesvolle bedrijven, vergroot Dynalogic de waarde van het bestelde product.

Dynalogic bezorgt, verzorgt en ontzorgt door kostbare producten op het door de klant gewenste moment en locatie te bezorgen. We pakken de bestelling uit en monteren en installeren hem vakkundig. Vanzelfsprekend nemen we de verpakking en het oude product mee. Wij noemen dit meer dan bezorgen: bezorging afgestemd op de wensen van uw klant. En daar wordt iederéén blij van!

2013: Dynasure

Al jaren werkzaam voor verzekeraars als reparateur en logistiek dienstverlener, was het een logische stap om verzekeraars nog verder te ontzorgen in hun dienstverlening. Zo werd vanuit een gespecialiseerd callcenter gestart met de afhandeling van claims en het managen van de polisdatabase voor verzekeraars. Dit leidde in 2013 tot de oprichting van een derde businessunit: Dynasure.

Dynasure is specialist in Trusted Solutions. Doordat Dynasure een sterke focus heeft op veiligheid en betrouwbaarheid, ontstond naast de focus op Insurance al snel een tweede tak: Safe & Secure. Wij bezorgen waarde documenten zoals paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen door heel Nederland op ieder gewenst moment en locatie. Dynasure is daarmee dé specialist op het gebied van duurzame, veilige en betrouwbare dienstverlening voor overheden, banken, verzekeraars en tal van gemeenten.

2015: Dynalinq

Onze businessunits worden op technisch en IT gebied ondersteund door Dynalinq. Dit is onze eigen IT-specialist die in 2015 het levenslicht zag.

Dynalinq ontwikkelt en beheert alle IT-platformen binnen DynaGroup. Een voorbeeld daarvan is het MyDyna-platform. Binnen deze online omgeving kunnen uw klanten een bezorgafspraak maken, bekijken en beheren. Op de dag van bezorging zien ze welke koerier langskomt en via track-and-trace zien ze precies waar onze koerier zich bevindt en wanneer hij arriveert. 

2017: bpost

In 2017 is DynaGroup onderdeel geworden van het Belgische bpost. Met deze krachtenbundeling kunnen we onze klanten nog beter bedienen en onze groei-ambities binnen en buiten de Benelux sneller realiseren

2018: Dynafresh

De jongste telg binnen de DynaGroup-familie is Dynafresh. 

Dynafresh is gespecialiseerd in temperatuur gereguleerde opslag en bezorging van voedingsmiddelen. 

DynaGroup blijft innoveren

Ondertussen schrijven wij verder aan ons verhaal. Wil jij samen met DynaGroup werken aan toekomstgerichte oplossingen?

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?